Montagu Zuid Afrika 20 oktober 2017

20 oktober 2017 - Montagu, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Na een korte nacht en een ge-wel-dig  o-ver-heer-lijk-ontbijt in hotel Beach Lagoon in Kaapstad, zijn we deze morgen onze motoren gaan ophalen. Die korte nacht hadden we te danken aan het late avondeten, We waren immers pas rond 11 uur in ons hotel in Kaapstad gearriveerd. Ook was die meer dan 11 uur durende vlucht niet in mijn kleren gekropen. Amaai mijn gat !! Gelukkig was er wel wat amusement aan boord, onder de vorm van computerspelletjes of langspeelfilms en dergelijke dingen. Ook werd ik gedurende de vlucht heel de tijd geflankeerd door twee van de zeven struise Nederlanders, Joep en Robert,  die ook deel uit maken van onze groep motorrijders.

De machientjes die we nu in handen kregen, waren tip-top in orde. Dat hoort ook zo te zijn voor BMW, toch ?. Ik rijd met een F800GS bouwjaar 2016 met 18.000 km op de teller en "spikslinternieuwe" noppenbanden. Ik ben content !

De rit zelf is ongeveer 300 km, wat men noemt in ralleytermen, een verbindingsrit. Het liep allemaal niet echt zoals we wilden in t begin.. We starten met een file van maar liefst 35 km, op de N1 en omdat we de gids met de 4x4 moesten volgen konden we niet filteren tussen de wagens. Ongeveer anderhalf uur later verlieten we die N1 bij de afrit Stellenbos. We reden langs prachtige rotsformaties en door valleien over schitterede asfaltwegen met links en rechts mooie uitzichten tussen de wijngaarden. Aan de voet van de Franshhoekpas in het gelijknamige stadje (Franshhoek) hielden we halt om wat te eten. waarna we onze weg vervolgden tot in Montagu. Onze slaapplek is op een wijndomein met , hoe kan het anders, de bijpassende naam The Vineyard. Het avondeten was super lekker en de sfeer zeer ontspannen. Zou de wijn er voor iets tussen zitten ?

Morgen start het echte werk, onverhard ofte offroad..

Slaap zacht,

Herman

1. Lu:
    20 oktober 2017
    Hey Herman, have fun and keep it safe
  2. Armand ceulemans:
    21 oktober 2017
    Dat ziet er goed uit. De namen van de streek komen mij bekend over. Geniet van al dat moois met volle teugen.
  3. Ilse Loots:
    21 oktober 2017
    Hahaha, uw gat ! Amuseer u daar en geniet van het prachtige land ! Voorzichtig eh !
  4. Arthur Ost:
    21 oktober 2017
    Da gat zal wel snel beteren eens je op een motorzadel zit. Op het file rijden ben ik echt niet jaloers, wel op het ontbijt, de lekkere maaltijd en vooral op de mooie omgeving waar je dooreen rijd. Offroad, Had ik vroeger maar wat leren crossen ! dan had ik nu............
  5. Wim:
    21 oktober 2017

Dan kunde gij nog es ei enduro skils boven halen.
    Veul plezier daar in de broes.
    Ni te zot en dus voorzichtig zen.
    De Loots clan uit Vorseleir
  6. Jos:
    21 oktober 2017
    Hey Herman het ziet er een knappe motor uit en ook mooie natuur en zie zelfs in Afrika kan men een file tegenkomen geniet er nog van het rijden
  7. Paul Loots:
    Hallo Herman,
    Ik zie al heel herkenbare dingen,van die foto's die je hebt gestuurd,ook prachtig die Afrikaanse taal bv de lift,dat noemen ze daar heisbakkie,.....Heff fun,en wees voorzichtig he!!!
    groeten van je broer en van Jan.
  8. Eugene &jeanine:
    Hey Herman,
    Stellenbosch is dat niet waar Stef bos woont?zo ziet je maar,dan kom
    Je misschien nog bv tegen.
    Groetjes en hou het veilig.
    Eugene en jeanine
  9. Frank:
    23 oktober 2017
    Klinkt plezant Herman, geniet ervan !