Kaapstad Zuid Afrika Donderdag 2 november 2017

5 november 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na alweer dat traditioneel ontbijt, vertrokken we , in tegenstelling tot wat ik dacht, voor de eerste 50 km over onverharde wegen. Zand en gravel, maar deze keer waren er lange stukken weg gladgeschaafd. Dat onderhoud wordt regelmatig uitgevoerd, en bij droog weer wordt de weg daarna besproeid met water en zodra dat opgedroogd is ligt die er goed en hard bij. De afgelopen nacht had het redelijk hard geregend, en was het natsproeien niet aan de orde. Er lag plaatselijk een verraderlijk glad papke op.

We hebben daarna heel de kustweg afgereden tot in het plaatsje Hermanus, waar we koffie dronken, om dan onze weg te vervolgen richting Kaapstad. Het regende bijna de hele tijd en we reden met onze regenpakken aan. De temperatuur steeg tot 27°C en ik was natter op mijn huid van het zweten, dan van de regen. De pinguïns die we bezochten trokken zich er niks van aan.

Gewoon prachtig al die baaien, spijtig genoeg was het zicht niet zo best ten gevolge van de mist en de regen. Een deel van die weg is trouwens ook tolweg, maar niettegenstaande dat erg druk bereden, vanwege de prachtige vergezichten.

Morgen vertoeven we nog een dag in Kaapstad, en gaan zeker naar de Tafelberg, en misschien iets kopen bij de Waterfront. Ik denk niet dat ik de Lion’s Head ga beklimmen  (3 à 4 uur). Liever een bustochtje met de rode Sight Seeing bus en een terrasje. Het uitzicht is daar even mooi, ook op de terrasjes J.

Ons vliegtuig gaat vrijdagnacht om 0u30.

Het zit er weeral op !

1. Marcel loots:
    5 november 2017
    het zit erop herman,da hedde weeral gehad,pakke ze niet meer af,pasop verlies uw evenwicht niet met heel dat gewicht in den helm.