Dinsdag 17 oktober 2023 Torrevieja Spanje.

17 oktober 2023 - Torrevieja, Spanje

Van drie kleine broodjes…

Toen ik deze morgen de ontbijtruimte van mijn hotel binnenstapte stonden er reeds verschillende tafels gedekt. Ik zag welke het mijne was, omdat dat het enige was dat voor slechts één persoon was klaargezet.

Op die tafel stond een bordje met erop een mini koffiekoekje, boter en confituur met één broodje, dat je zo zou kunnen wegstoppen in de handpalm van een twaalfjarig kind.

Van een karig ontbijt gesproken.

Het broodje met boter en confituur smaakte wel lekker, maar mijn honger was daarmee bijlange niet “getemd”.

Ik nam nog een café-latte aan de Italiaanse koffiemachine, toen de “ontbijtdame” van dienst voorbij kwam.

Ik vroeg haar: “Mas pan por favor Señora”, kan ik nog brood hebben aub. "Dos piezas"? twee stuks,  zei ze vragend. Ik zei: "No tres, por favor". Alsof ze dacht dat ik niet kon tellen in het Spaans, stak ze drie vingers in de lucht, en ze herhaalde met een vragende uitdrukking op haar gezicht: "Tres, Señor?"

Ik bevestigde met: "Si, si tres por favor"!

Even later kwamen niet alleen de drie broodjes, maar ook boter, en zelfs kaas en ham eraan. Ongevraagd, maar misschien stond de honger weer op mijn gezicht af te lezen.

Het weer was uitstekend, geen regen meer, en 23 graden. Ik haalde mijn motor uit de gesloten parking van het hotel, en besloot om toch maar niet langs de Ebro Delta te rijden.

Zoals eerder iemand zei in de zin van: Als de ezel zijn stal ruikt…

Afwisselend tussen de gewestelijke wegen en de Autovia del Mediterráneo bereikte ik al snel mijn Spaanse thuishaven.

Welkom thuis man lief! Ook de hond was zichtbaar opgetogen.

Nog wat cijfers:

-Ik reed 4692 km, mijn motor had daarvoor 225,6 liter benzine nodig.

-Kostprijs benzine tussen 30 Eurocent (Algerije) en 1,98 € (Italië) per liter.

-Uren op de ferry’s: 46 uur en 20 minuten (wachttijden op de ferrys niet meegerekend).

-Eten en drinken: werd (bewust) niet nagerekend.

Aan allen, die de wil hebben kunnen opbrengen om deze verhalen te lezen en zij die de moed hebben gehad om erop te reageren, zeer hartelijk dank en tot de volgende reis.

Bijna 100 reacties!!

H.

1. Bart en Frieda:
    17 oktober 2023
    Oost west, thuis best Herman.
    Mooie reis, mooie verhalen. Hebben ons helemaal kunnen inleven.
    Haal nu je parfum ...maar boven, soigneer Lisette, geniet en rust nu uit na toch wel een vermoeiende maar mooie reis. Groetjes
  2. Paul Loots:
    17 oktober 2023
    zoals het klokje thuis tikt...
  3. May en staf:
    17 oktober 2023
    Bedankt Herman, het was weer heerlijk lezen!
  4. Anita:
    17 oktober 2023
    Blij je weer te zien na je duizenden gereden km buurman...toppie. Bedankt voor je geweldige reisverhalen.
  5. Armand ceulemans:
    17 oktober 2023
    Thanks voor je pittig geschreven avonturen. Nog plannen? Geniet nu van je verblijf in Spanje. B&A
  6. Marc:
    👍
    Mijn dagelijkse literatuur!
    Tot binnenkort Herman
  7. Arthur Ost:
    17 oktober 2023
    Gezond en wel weer thuis na zo een reis ( avontuur) waarvan je wel op de meeste momenten zult genoten hebben. Dank zij Lisette hebben we alles kunnen lezen (volgen). Als je dat allemaal baas kan ben je zeker nog niet aan een motardpensioen toe. Flink gedaan. Ergens ben ik een beetje jaloers maar ook blij dat ik er niet bij was. Was zeker veel te zwaar geweest voor mij.
  8. Rene Bosschaert:
    17 oktober 2023
    Het was wel spannend om je avonturen te lezen. Normaal want je hebt in het verleden al heelwat ervaring opgedaan
  9. Anny en Wif:
    17 oktober 2023
    Een mooie pittige reiservaring rijker Herman. Nu verder genieten met vrouw en hondje in je vertrouwde omgeving. Home sweet home 🍀
  10. Fred Veraghtert:
    Oost west thuis ........
  11. Eugene &jeanine:
    17 oktober 2023
    Heel fijn om toch altijd een beetje erbij te zijn geweest.rust nu maar goed uit, en geniet nog van je vakantie.
  12. Chantal Verloey:
    17 oktober 2023
    Wat een belevenis… en zo briljant geschreven…ik werd telkens mee in het verhaal gezogen… ik keek er alle dagen naar uit om de volgende blog te lezen…knap !!! Dank je wel Lisette om dit te delen
  13. Lu:
    17 oktober 2023
    Ik heb weer genoten van je dagelijkse verhalen, je hebt deze reis toch weer wat meegemaakt. Op naar de volgende.
  14. Chris De Crom:
    17 oktober 2023
    Ik heb van uw spannende avontuurlijke reis genoten Herman!
    Nu tijd voor wat rust testament met Lisette en Pippa! Grtj
  15. Dirk Cairoli:
    Eind goed, al goed..
  16. Marleen Vits:
    18 oktober 2023
    Wauw heerlijk je verhalen te lezen welkom terug in oasis beach
  17. Els:
    18 oktober 2023
    Dank je wel voor je prachtige verhalen 👍groetjes daar hè en tot gauw 😉
  18. Ilse Loots:
    18 oktober 2023
    Home sweet home ! Leuke verhalen van alweer een leuk avontuur ! Blij dat je weer veilig thuis bent ! En nu… rust, het zal je deugd doen ! 😘
  19. Ronny RAEYMAEKERS:
    18 oktober 2023
    Super mooie reisverhalen, op naar de volgende.
  20. Karin:
    18 oktober 2023
    Genoten van je verhalen Herman. Tot devolgende!
  21. Frans Dupon:
    18 oktober 2023
    Nu wel overduidelijk: zoveel genieters van je verhalen...Vanaf heden lees ik gewoon terug de gazet bij gebrek aan...
  22. Chris:
    21 oktober 2023
    Weer genoten van je prachtige verhalen altijd spannend , maar inderdaad , oost west ,thuis best zeker ! Tot de volgende reis hè !
    Groetjes Staf en Chris
  23. Ann en Alexander:
    21 oktober 2023
    Dank u Herman, met veel plezier hebben we dit wondermooie en boeiende reisverhaal gelezen. We zien reeds uit naar het volgende verhaal van Herman samen met mevrouw Booking en mijnheer Google.
  24. Corné en Anja:
    28 oktober 2023
    Dankjewel voor de prachtige verhalen, ik heb er van genoten.